Tuesday, May 03, 2005

Cat de buni sunt Baietii Buni?

Acum o saptamana s-a lansat la apa cea mai noua productie ce poarta marca MediaPro. Trebuie sa recunosc, imi faceam muuuuuulte sperante in legatura cu acest serial, Baieti Buni pe numele lui, sperante alimentate de cativa actori, printre care Dragos Bucur, Florin Calinescu, Razvan Vasilescu… Aceleasi sperante erau domolite de alti “actori” precum Cabral, Cosmina si alte fetite aratoase. Oricum, in ciuda acestora din urma, Baieti Buni se anunta un serial bun, mai bun decat anemicele, obositele, penibilele etc La Bloc, Trasniti in NATO si alte asemenea pseudo-seriale made in Romania.

Acum, dupa ce-am vizionat si-al doilea episod sunt pregatit sa-mi destainui, in premiera!, parerea.

Actorii – conform asteptarilor mele, unii actori joaca bine (Bucur, Calinescu…), iar altii dau rateuri (Cabral si Cosmina, in principal). In linii mari, ei se descurca mult mai bine decat in…La Bloc,sa zicem.

Imaginea – la capitolu’ asta se laudau baietii buni ca or sa sparga gura targului si a tuturor comerciantilor din el. Desi am auzit parerei conform carora e filmat prost si e prea intunecat, mie-mi place. Mi se pare ca e mai dinamic, mai…”in viteza”.

Povestea – aici, serialu’ sufera oleaca. E vorba de aceeasi poveste fumata si rasfumata de mai toate filmele cu politisti. Politaiu’ alb, politaiu’ negru, doua firi opuse, baiatu’ rau de care “te razi”, si alte asemenea clisee. Nu stiu ce si-au inchipuit scenaristii, ca numai ei au vazut Arma Mortala, Rush Hour etc

Sunetul – aici, serialu’ sufera o gramada, ca mai toate filmele romanesti. Se pare ca ducem lipsa de sunetisti profesionisti. Zgomotul de fond se aude foarte tare si replicile personajelor foarte incet. Astfel, trebuie sa dai sonorul de-ajuns de tare incat sa auzi ce vor sa zica oamenii aia din televizor si de-ajuns de incet cat sa nu te surzeasca atunci cand deschid o punga de chipsuri. Grea misiune!

La capitolul soundtrack, filmul sta binisor, desi nu prea ma innebunesc dupa BUG Mafia, ba chiar mi se pare niste papagali eterni, melodia aia e destul de OK.

Per total, “Baieti Buni” e un pas inainte pentru serialele romanesti, unul destul de mare, dar un serial de duzina, in comparatie cu cele realizate afara.

No comments: